اشتراک‌گذاری
آخرین ویدیوها
هیچ داده ای یافت نشد

علائم شکست عشقی در زنان و مردان

 

جدایی و شکست عشقی یکی از آسیب زا ترین تجربیات زندگی نظر احساسی و جسمی  است. تمام رویاهای یک زندگی شاد و زیبا با شریک زندگیتان برهم می ریزد . به هر شکل شما باید این مساله را بپذیرید  و تیکه شکسته خودتان را  ازاین میدان بردارید.  مردان و زنان پس از جدایی، متفاوت رفتار میکنند در این مقاله برای شما از این تفاوت می نویسم.  چه مرد چه زن باشید با از دست دادن عشق تان  به سبک خودتان با این مساله  برخورد می کنید

تفاوت‌های احساسی در شکست عشقی بین زنان و مردان

شما غالبا رفتارهای متفاوتی را بین زن ها و مردها بعد از شکست عاطفی می بینید برای مثال:

مردها بیشتر بیرون می‌روند،  با دوستانشان پاتوق می‌کنند و غم و اندوه را مخفی میکنند  یا خودشان را متقاعد می‌کنند که وضعیتشان بهتر است و از سوی دیگر  زن ها واکنش های احساسی زیادی  مثل گریه زیاد دارند ، تمام بخش‌های رابطه را  از اول تا آخر پردازش می‌کنند، هر چیز جزئی را که نشان می‌دهد همه چیز به پایان می‌رسد، تجزیه و تحلیل می‌کنند،  خود سرزنشگری دارند و به دنبال تایید و حمایت از سمت دوستان و خانواده هستند و به طور مداوم تمام عکس العمل های پارتنر قبلی خود را در فضای مجازی و واقعی دنبال می کنند.

 رفتار زنان پس از شکست عشقی:

  1. بیان احساسات:

زنان بیشتر تمایل دارند احساسات خود را به صورت کلامی و احساسی بیان کنند و بیشتر احتمال دارد با دوستان و خانواده در مورد تجربه خود صحبت کنند.

  1. جستجوی حمایت اجتماعی:

زنان اغلب به دنبال حمایت اجتماعی هستند و از شبکه‌های دوستی و خانوادگی برای پشتیبانی عاطفی استفاده می‌کنند.

  1. پردازش و خودشناسی:

تمایل دارند تا از منظر بازتاب و خودشناسی با مسئله برخورد کنند و ممکن است به دنبال بهبود و شناخت شخصی باشند.

 رفتار مردان پس از شکست عشقی:

  1. احساسات درونی:

مردان بیشتر تمایل دارند احساسات خود را درونی نگه دارند و به طور کلامی کمتر از زنان به پردازش احساسی موضوع بپردازند.

  1. انزوای اجتماعی:

ممکن است به جای جستجوی حمایت اجتماعی، به تنهایی و انزوا پناه ببرند و سعی کنند با روش‌های جایگزین مانند ورزش یا سرگرمی‌ها با از دست دادن کنار بیایند.

  1. تمرکز بر فعالیت‌های جدید:

مردان ممکن است تمایل داشته باشند که به سرعت وارد فعالیت‌های جدید شوند و روی کار یا پروژه‌های مختلف متمرکز شوند تا ذهن خود را از موضوع شکست عشقی دور کنند.

به طور کلی تفاوت بین زنان ها و مردها بعد از شکست عاطفی عبارت است از:

۱  تحمل درد 

پژوهش های  دانشگاه بینگهامتون و دانشگاه کالج لندن نشان می دهد که زنان در مقایسه با مردان درد ناشی از جدایی را شدیدتر تجربه می کنند.

به نظر می رسد زن ها  بیشتر از مرد ها درگیر رابطه هستند،  مردان همچنین می توانند  برای فرار از مواجهه با احساس های خود بهتر عمل کنند و  رفتار اجتنابی انجام دهند تا حواس خود را از آن منحرف کنند. این مطالعه همچنین نشان داد که زن ها بعد از جدایی چون روی رابطه خیلی سرمایه گذاری می کنند بیشتر از لحاظ عاطفی آسیب می بینند.در حالی که مرد ها در رابطه از تنهایی، احساس بی کفایتی و تحقیر رنج می برند .برای آنها سخت است که درد، ناامیدی، ناامیدی و گناه ناشی از جدایی خود را در آغوش بگیرند،  در عوض زن ها  راحت تر این احساسات را در آغوش می گیرند و ورق را برمی گردانند.

۲ـاسترس پس از جدایی

ضربه و استرس پس از جدایی هم برای مرد و هم برای زن عمیق است. با این حال، مردها  احساس نا امنی بیشتری دارند و تمام تلاش خودشان را برای منحرف کردن ذهن و تمرکز خود از رابطه به کار میگیرند  بیشتر از ناامنی رنج می برند و سخت تلاش می کنند تا ذهن خود را منحرف کنند و از درد دوری کنند. از این رو مردها خودشان را دراوایل شکست عشقی بهتر جمع و جور می کنند

۳-بروز خشم

تصور عمومی همیشه بر این بوده که احساس خشم   بعد از شکست عشقی  در مردها بیشتر از زن هاست . در صورتیکه  خشم اغلب یک احساس سرپوشیده است. مردها در طول تاریخ به جای بروز احساس غم یا ترس خود ، عصبانی می شوند چون این واکنش جامعه پسند تر است و ظاهری قدرتمند و مردانه دارد.  حتی آنها از بچگی برای این کار تشویق می شوند .این احتمال وجود دارد که مردها در ظاهر خشم را نشان می دهند، اما در درون احساسات پیچیده تری  را پس از جدایی تجربه می کنند

۴ـزمان کنار آمدن با جدایی

طبق مطالعات، مردها معمولاً زمان زیادی طول می کشند تا از جدایی بیرون بیایند و این طرد شدن را بهبود ببخشند ، زیرا از دست دادن آنها بسیار عمیق است و برای مدت طولانی ادامه دارد.برعکس، زن ها می تواننداحساس غم و اندوه خود را راحت تر تجربه کنند و این به آنها در طی شدن دوره سوگ و پردازش بهتر شکست عاطفی شان  ،کمک می کند و زودتر بر درد غلبه کنند .ولی  مردان  چون مواجهه با احساس غم و اندوه برایشان سخت تر است و سیستم اجتناب در آنها فعال است دیر تر به پردازش این شکست  و عبور از سوگ می رسند . در صورتیکه زنها برای بهبودی و حرکت از انزوای یک رابطه که به پایان می رسد،  از کودکی سیم کشی شده اند.

۴- اعتماد به نفس 

به نظر می رسد مردها در شکست عشقی از لحاظ اعتماد به نفس نسبت به زنها آسیب بیشتری می بینند.  مردها جدایی را به عنوان نشانه ای از جذاب نبودن خود می بینند،  این باعث می شود اعتماد به نفس آن ها سرکوب شده و کاهش یابد. در زن ها از دست دادن یک رابطه با پیوند رابطه عاطفی گره خورده است.

۵ـبه دنبال حمایت بودن

مطالعات نشان می دهد که زن ها  برای غلبه بر درد و شکست ها از دوستان و نزدیکان  خود کمک بگیرند یا به روان درمانگر مراجعه کنند. دکتر رایان بوید، محقق ارشد پروژه دانشگاه لنکستر، می‌گوید: «به‌طور سنتی، زنان بیشتر از مردان مشکلات رابطه را شناسایی می‌کنند، به درمان می‌پردازند و به دنبال درمان می‌روند. با این حال، وقتی انگ‌های اجتماعی سنتی را از مردان به خاطر کمک‌جویی و به اشتراک گذاشتن احساساتشان حذف می‌کنید، به نظر می‌رسد که آن‌ها نیز به همان اندازه زنان دنبال حمایت و پیدا کردن راه حل هستند

انتظارات اجتماعی و نقش های جنسیتی

 انتظارات اجتماعی وجود دارد که می تواند بر نحوه برخورد مردان و زنان با شکست عشقی  تأثیر بگذارد. برای مردان، انتظارات اجتماعی ممکن است مانع آنها در ابراز آسیب پذیری  یا جستجوی حمایت عاطفی شان شود. منصرف کند.  از سوی دیگر، زنان ممکن است برای بیان بازتر احساسات خود با از سمت جامعه تحت فشار باشند.  آنها بیشتر  تشویق  می شوند که از دوستان، خانواده یا درمان کمک بگیرند. تشخیص این نکته ضروری است که این انتظارات اجتماعی جهانی نیستند و افراد ممکن است بدون در نظر گرفتن جنسیت در واکنش های خود متفاوت باشند.

در پایان باید بیان کرد شکست عاطفی در زنان و مردان تاثیرات مختلفی دارد که گاه باهم مشابه و گاه با هم متفاوت هستند. آنچه در این مساله اهمیت دارد یافتن راه حل برای درمان پیامدهای شکست عاطفی است. مراجعه به روان درمانگر و مشاور و کمک گرفتن از فرد متخصص از اصلی ترین راه های مواجهه با این آسیب روانی است.

** اگر فکر میکنید در در جدایی عاطفی خود دچار مشکل شده اید و نمیتوانید با این شکست مواجه شوید ، به عنوان یک رواندرمانگر خوشحال میشوم بتوانم در این مسیر به شما کمک کنم. برای این منظور به قسمت مشاوره آنلاین این وبسایت مراجعه کنید.**

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس من

قائم‌شهر - خ تهران نبش البرز 12 مجتمع البرز طبقه دوم واحد ۲۴

مقالات من
تلفن من

09131234567

ایمیل من

[email protected]

اطلاعات تماس
آدرس من

یزد، بلوار طراحان سایت، خیابان وردپرس، کوچه اول، طبقه 2

تلفن من

0351234 - 09131234567

ایمیل من

[email protected]